Ученици осмог разреда имали су креативан истраживачки задатак да пронађу што више података о прецима данашњег модерног човека. Кроз самостално истраживање, ученици су се упознали са различитим врстама из рода Homo, као и са њиховим карактеристикама и значајем у еволутивном развоју. Своје резултате приказали су кроз слике, цртеже и информативне паное, које су осмислили и уредили на маштовит и занимљив начин. Овај задатак подстакао је ученике на самостално учење, креативност и боље разумевање теме еволуције човека.
"Равничарско село" је део наставног плана и програма у 3. разреду. Творац и реализатор пројекта је учитељица Драгана Милановић.
Назив пројекта: Равничарско село Трајање пројекта: 10 часова Циљ пројекта: Разумевање карактеристика и одлика равнчарског села. Разумевање и препознавање истих на примеру равничарског села, Товаришево у садашњости и прошлости. Међупредметне компетенције: Рад са подацима и информацијма, решавање проблема, комуникација, сарадња, компетенција за учење, дигитална компетенција, естетичка компетенција. Ресурси: ППT, интернет, равничарско село, сеоска основна школа, вршњаци из сеоске школе, мастер историчарка Наташа Недељков, домаћинство Станојев Лазара, домаћинство Ђорђа и Живојина Панић, родитељи.
Ток реализације пројекта
1. час
Равничерко село - карактеристике, повезаност конфигурације земљишта са делатношћу људи и изгледом насеља, сличности и разлике равничарског села некада и сада
2. час
Припрема за ивођење посете и истраживања у равничарском селу - подела задатака, прибор и материјал, правила понашања и разгледања
- Доношење правила понашања и разгледања и правила рада у радним групама.
- Формирање радних група:
1. група Милета Протић
2. група Трактори
3. група Осветљење
4. група Алати
5. група Машине
6. група Кухиња
Доношење радних задатака за групе.
3, 4. и 5. час
Посета равничарском селу Товаришеву
Датум реализације: 18.5.2024. Шетња и прича о Товаришеву, домаћин историчарка Наташа Недељков.
У припремљени формулар ученици уносе податке о посети равничарском селу.
У рад сваке групе укључени су и родитељи.
Групе излажу резултате свог истраживачког рада.
За ужину су припремљене лепиње, маст, со и паприка. Товаришки пекар, Мита Радојчин је припремио и традиционалне хлебове.
На дечијем игралишту ученике је деда Миленко Милованов научио заборављену игру пинцика. Девојчице су се играле ластижа.
Захвалнице су додељене ОШ “Милета Протић“, домаћинству Ђорђа и Живојина Панић, историчарки Наташи Недељков, Миленку Милованов и пекару Мити Радојчин.
7. и 8. час
Ликовни израз личног утиска ученика о равничарском селу
9. час
Дигитална обрада визуелне докуметације и резултата истраживања
10. час
Представљање резултата истраживања
Извештај о реализацији пројекта садржи и обрађене податке евалуационог листа пројекта. Медијска покривеност пројекта: Бачка Паланка дешавање, РТВ, Недељне новине.
Подовом Ускрса, у нашој школи су и ове године организоване активности како бисмо дочекали најрадоснији празник у веселој и шареној атмосфери. Наиме, расписан је ликовни конкурс на нивоу школе, где су се наши ученици са предметне наставе опробали у разним техникама осликавања јаја. Неки су се определили да на папиру искажу оно што их асоцира на Ускрс, а неки су осликавали јаја од стиропора, украшавали их разним бојама и предметима, па су тако настали прелепи ускршњи аранжмани у корпицама.
Стручни жири је имао тежак задатак, те је одлучио да преко двадесеторо ученика награди дипломама за њихова предивна уметничка дела, које им је директорица свечано уручила.
Ученици 1-4 су са својом учитељицом Гораном Радојевић реализовали пројекат "Какву околину желим". Циљеви пројекта су: упознавање појма рециклажа, проширивање знања и брига о животној средини, оспособљавање ученика да именују делове биљака, описују њихов изглед и стекну одговоран однос према њима. Пројекат се реализује кроз корелацију следећих предмета: ликовна култура, грађанско васпитање, свет око нас, српски језик и ЧОС. На часу ликовне културе ученици су рециклирали и правили од старих ЦД- ова и пластичних флаша саксије за цвеће. Те саксије су бојали и украшавали. Затим су ученици у школу донели по један цвет (дан и ноћ, вербене, бегоније...) и земљу за цвеће. Цвеће су садили у своје украшене саксије и жардињере у школском дворишту. Део засађених саксија је постављен у школско двориште а неколико у цветни кутак у учионицу 1-4. Ученици су међусобно поделили задужења по данима око чувања, неге и заливања цвећа.
Ученици 3-4 су у оквиру пројекта "Станишта и животне заједнице нашег краја" посетили шуму и ливаду, уживали у чистом ваздуху и скупљали биљке за хербаријум.
Ученици 4-1 су у оквиру теме Култура живљења из предмета пројектна настава, а у корелацији са предметом ликовна култура, реализовали пројекат "Композиција фигуре у покрету". Фигуре су направљене од отпадног материјала (комбинована техника).