Поводом обележавања Светског дана здраве хране ученици наше школе из Нештина и Визића су са својим учитељицама и школским дефектологом реализовали едукативно креативну радионицу на тему "Здрава храна". Причали су о здравој храни, класификовали воће и поврће, вежбали визуелну перцепцију и фину моторику.

 

 

Free Joomla Lightbox Gallery

Поводом Светског дана прве помоћи који се обележава друге суботе у септембру, наставница биологије Јована Крстин је одржала предавање и радионицу у 5-4 на тему "Прва помоћ и превенција повреда". Ученици су у складу са својим узрастом учили како могу себи, али и другима да пруже прву помоћ. Научили су основне технике превијања лакших повреда и правилног постављања завоја.

Free Joomla Lightbox Gallery

У оквиру духовних свечаности Под Покровом Богородице, 10.10.2021. одржана је изложба радова ликовног конкурса ученика основних школа на тему "Светињама у походе". Ученици наше школе остварили су запажене резултате.

У категорији првих и других разреда ученица Миа Цигановић из 2-2 је освојила друго место, а Вишња Радаковић из 2-1 треће место.

У категорији трећих и четвртих разреда ученица Сара Ђогатовић из 4-1 је освојила прво место.

Похваљени су радови следећих ученика: Анастасија Остојић 3-4, Љубица Грубор 4-2 и Лазар Стојаковић 4-2.

Сви ученици су пригодно награђени у храму Покрова Пресвете Богородице на Синају где је изложба и одржана.

Free Joomla Lightbox Gallery

Међународни дан писмености,обележава се широм света 8. септембра. Идеја о обележавању Међународног дана писмености појавила се у септембру 1965. године у Техерану, на Светској конференцији министара образовања на тему искорењивања неписмености. Као дан обележавања изабран је 8. септембар, а УНЕСКО је обележавање почео 1966. године.

О дану писмености

Међународни дан писмености УНЕСКО-ова је иницијатива. Циљ је да се сваке године међународна заједница подсети на статус писмености и образовања одраслих на глобалном нивоу, односно да се упозори на проблем неписмености, који још постоји у већем делу света. Према подацима Института УНЕСКО за статистику у свету постоји око 774 милиона неписмених особа што чини око 16,1% становништва старог 15 и више година – већином жена. Још 67 милиона деце основношколског узраста није у школи, а 72 милиона адолесцената нижег средњошколског узраста такође не може да оствари своје право на образовање.

Писменост

Писменост је људско право, имплицитно садржано у праву на образовање. Оно је препознато као право у низу међународних конвенција и укључено у текстове кључних међународних декларација. Општом декларацијом о људским правима из 1948. године признато је право на образовање, а тиме и право на писменост.

Писменост у Србији

Подаци говоре да у свету има око 900 милиона неписмених, док у Србији има око 850.000 становника, или нешто мање од 14 одсто популације, без дана школе или са неколико разреда основне школе. Потпуно неписмених у Србији има више од 165.000 становника. Са високим образовањем у Србији је нешто више од 650.000 становника што је скоро 11 одсто. Компјутерски је неписмено више од 50 одсто становништва Србије. ПИСА истраживање (највећа међународна провера постигнућа ученика) показало је да ученици у Србији постижу резултате испод просека. Ђаци не познају довољно граматику, правопис и да им је лексички фонд сиромашан. Међу младима је изражена употреба жаргонизама и страних речи, посебно англицизама.

 

Поводом обележавања "Европске недеље спорта" на предлог Планинарског савеза Србије, ПСД "Равничар" из Бачке Паланке је 11. септембра организовало "Дан пешачења". У овој акцији су учествовали ученици шестог разреда из наше школе са наставником географије Стевановић Гораном. Дан пешачења представља позив јавности у Србији да се тога дана покрене и направи КОРАК БЛИЖЕ ЗДРАВЉУ што је и слоган овогодишње акције.

Free Joomla Lightbox Gallery

 PPS3

Plakat2

Po

 DualnoUpis

 Baner4

Sl

Учимо заједно

Ucimozajedno
Овде можете преузети задатке за вежбање из математике, хемије и других предмета
Moja skola
eucenjem

Sajtn

 bezbednost

danpodan

 

Овде можете погледати распоред звоњења.