Пројекат "Култура војвођанских узгајивача коња - Липицанери: истрајност и љубав" је осмислила и реализовала учитељица Драгана Милановић.

Време трајања пројекта: 12 часова

Циљ пројекта: Разумевање узгоја коња липицанера у равничарском селу, Товаришеву. Разумевање сврхе узгоја липицанерских коња и њихове улоге у очувању народних обичаја и традиције у Товаришеву.

Ток реализације активности

1. Презентација - Липицанери у Товаришеву је реализована у ОШ "Милета Протић" као јавни час. Узгоја липацанера кроз време је приказала мастер историчар Наташа Недељков.


2. Приликом посете ветеринарској станици од ветеринарског техничара Станојев Бранислава ученици су чули о здравственој нези липицанера, најчешћим болестима и повредама липицанера и како се лече, шта садржи ветеринарски преглед липицанера који се спремају за смотре, трке и друге видиве такмичења...


3. Код господина Милана Боровнице ученици су посетили шталу и сазнали све о исхрани, неги, тимарењу, коњској опреми, запрежним превознним средствима, парадној кочијашкој опреми,кићењу и даривању коња, разговарали са џокејом, уживали у традиционалној ужини и вожњи фијакером.


4. Литерарни израз личног утиска ученика

У складу са ученичким утисцима формулисане су теме за литерарне  радове. Након самосталног рада ученика а на основу анализе, процене и самопроцене готових литерарних радова ученика, одабрани су они који су постављени на паное у школи и у склопу су завршне презентације пројектне наставе.

5. Ликовни израз личног утиска ученика

У сврху инструкцује за ликовно представљање доживљеног са ученицима се водио
разговор којом ликовном техником би било најлакше и најбоље представити
импресије. Ученици за свој ликовни израз су имали слободу у одабиру ликовних техника.
Након самосталног рада ученика, а на основу анализе, процене и
самопроцене одабрани су ликовни радови који су постављени на изложбени пано у учионици и у склопу су завршне презентације пројектне наставе.

 

6. Дигитална обрада визуелне документације и резултата истраживања

Групе своје истраживачке налазе, обједињују у једну целину, табеларни приказ.
На основу табеларног приказа истраживачких радова, групе бирају фотографије које документују речено. Ученици уз помоћ наставника креирају дигиталне слике, које се уз додавање текста користе за ППТ.

 

7. Представљање резултата истраживања

Представљање резултата истраживања је реализованао у ОШ „Милета Протић“ у Товаришеву. Представљању су присуствовали родитељи и ученици из обе школе као и домаћини који су били ресурси информација током истраживачког рада. Присутне је поздравила директорица школе Дарина Милић. 
Представљању пројектне наставе је присуствовала и ТВ - екипа РТВ, која је узела изјаве од учесника пројектне наставе: ученика, родитеља, наставника и директора школе, као и од људи који су били ресурси информација за ученичко истраживање.

У пројекту су учествовали и ученици четвртог разреда ОШ "Милета Протић" са својом учитељицом Ксенијом Рамић.
Помоћ при реализацији пројекта су пружили и чланови породице Петровић, удружење жена Товаришево, КК "Товаришки липицанер", КК  "Долинарац" као и родитељи ученика.

Joomla Plugins

Ученици осмог разреда имали су креативан истраживачки задатак да пронађу што више података о прецима данашњег модерног човека. Кроз самостално истраживање, ученици су се упознали са различитим врстама из рода Homo, као и са њиховим карактеристикама и значајем у еволутивном развоју. Своје резултате приказали су кроз слике, цртеже и информативне паное, које су осмислили и уредили на маштовит и занимљив начин. Овај задатак подстакао је ученике на самостално учење, креативност и боље разумевање теме еволуције човека.

Joomla Plugins

"Равничарско село" је део наставног плана и програма у 3. разреду. Творац и реализатор пројекта је учитељица Драгана Милановић.



Назив пројекта: Равничарско село
Трајање пројекта: 10 часова
Циљ пројекта: Разумевање карактеристика и одлика равнчарског села. Разумевање и препознавање истих на примеру равничарског села, Товаришево у садашњости и прошлости.
Међупредметне компетенције: Рад са подацима и информацијма, решавање проблема, комуникација, сарадња, компетенција за учење, дигитална компетенција, естетичка компетенција.
Ресурси: ППT, интернет, равничарско село, сеоска основна школа, вршњаци из сеоске школе, мастер историчарка Наташа Недељков, домаћинство Станојев Лазара, домаћинство Ђорђа и Живојина Панић, родитељи.

Ток реализације пројекта


1. час

Равничерко село - карактеристике, повезаност конфигурације земљишта са делатношћу људи  и изгледом насеља, сличности и разлике  равничарског села некада и сада


2. час

Припрема за ивођење посете и истраживања у равничарском селу - подела задатака, прибор и материјал, правила понашања и разгледања

- Доношење правила понашања и разгледања и правила рада у радним групама.

- Формирање радних група:

1. група Милета Протић

2. група Трактори

3. група Осветљење

4. група Алати

5. група Машине

6. група Кухиња

Доношење радних задатака за групе.


3, 4. и 5. час

Посета равничарском селу Товаришеву

Датум реализације: 18.5.2024.
Шетња и прича о Товаришеву, домаћин историчарка Наташа Недељков.

У припремљени формулар ученици уносе податке о посети равничарском селу.

У рад сваке групе укључени су и родитељи.

Групе излажу резултате свог истраживачког рада.

За ужину су припремљене лепиње, маст, со и паприка. Товаришки пекар, Мита Радојчин је припремио и традиционалне хлебове.

На дечијем игралишту ученике је деда Миленко Милованов научио заборављену игру пинцика. Девојчице су се играле ластижа.

Захвалнице су додељене ОШ “Милета Протић“, домаћинству Ђорђа и Живојина Панић, историчарки Наташи Недељков, Миленку Милованов и пекару Мити Радојчин.

7. и 8. час

Ликовни израз личног утиска ученика о равничарском селу


9. час

Дигитална обрада визуелне докуметације и резултата истраживања


10. час

Представљање резултата истраживања

Извештај о реализацији пројекта садржи и обрађене податке евалуационог листа пројекта.
Медијска покривеност пројекта: Бачка Паланка дешавање, РТВ, Недељне новине.

Joomla Plugins

Подовом Ускрса, у нашој школи су и ове године организоване активности како бисмо дочекали најрадоснији празник у веселој и шареној атмосфери. Наиме, расписан је ликовни конкурс на нивоу школе, где су се наши ученици са предметне наставе опробали у разним техникама осликавања јаја. Неки су се определили да на папиру искажу оно што их асоцира на Ускрс, а неки су осликавали јаја од стиропора, украшавали их разним бојама и предметима, па су тако настали прелепи ускршњи аранжмани у корпицама.

Стручни жири је имао тежак задатак, те је одлучио да преко двадесеторо ученика награди дипломама за њихова предивна уметничка дела, које им је директорица свечано уручила.

 

Joomla Plugins

Ученици 1-4 су са својом учитељицом Гораном Радојевић реализовали пројекат "Какву околину желим". Циљеви пројекта су: упознавање појма рециклажа, проширивање знања и брига о животној средини, оспособљавање ученика да именују делове биљака, описују њихов изглед и стекну одговоран однос према њима. Пројекат се реализује кроз корелацију следећих предмета: ликовна култура, грађанско васпитање, свет око нас, српски језик и ЧОС. На часу ликовне културе ученици су рециклирали и правили од старих ЦД- ова и пластичних флаша саксије за цвеће. Те саксије су бојали и украшавали. Затим су ученици у школу донели по један цвет (дан и ноћ, вербене, бегоније...) и земљу за цвеће. Цвеће су садили у своје украшене саксије и жардињере у школском дворишту. Део засађених саксија је постављен у школско двориште а неколико у цветни кутак у учионицу 1-4. Ученици су међусобно поделили задужења по данима око чувања, неге и заливања цвећа.

Joomla Plugins

 Ученици 3-4 су у оквиру пројекта "Станишта и животне заједнице нашег краја" посетили шуму и ливаду, уживали у чистом ваздуху и скупљали биљке за хербаријум.

Joomla Plugins

 PPS3

Plakat2

Po

 DualnoUpis

Cuvamte

 Baner4

Sl

Учимо заједно

Овде можете преузети задатке за вежбање из математике, хемије и других предмета
Ucimozajedno
Erazmus
Ecasopis
 eucenjem
 Sajtn

 bezbednost

Moja_skola.jpg

danpodan

 

Овде можете погледати распоред звоњења.