Пројекат "Култура војвођанских узгајивача коња - Липицанери: истрајност и љубав" је осмислила и реализовала учитељица Драгана Милановић.
Време трајања пројекта: 12 часова
Циљ пројекта: Разумевање узгоја коња липицанера у равничарском селу, Товаришеву. Разумевање сврхе узгоја липицанерских коња и њихове улоге у очувању народних обичаја и традиције у Товаришеву.
Ток реализације активности
1. Презентација - Липицанери у Товаришеву је реализована у ОШ "Милета Протић" као јавни час. Узгоја липацанера кроз време је приказала мастер историчар Наташа Недељков.
2. Приликом посете ветеринарској станици од ветеринарског техничара Станојев Бранислава ученици су чули о здравственој нези липицанера, најчешћим болестима и повредама липицанера и како се лече, шта садржи ветеринарски преглед липицанера који се спремају за смотре, трке и друге видиве такмичења...
3. Код господина Милана Боровнице ученици су посетили шталу и сазнали све о исхрани, неги, тимарењу, коњској опреми, запрежним превознним средствима, парадној кочијашкој опреми,кићењу и даривању коња, разговарали са џокејом, уживали у традиционалној ужини и вожњи фијакером.
4. Литерарни израз личног утиска ученика
У складу са ученичким утисцима формулисане су теме за литерарне радове. Након самосталног рада ученика а на основу анализе, процене и самопроцене готових литерарних радова ученика, одабрани су они који су постављени на паное у школи и у склопу су завршне презентације пројектне наставе.
5. Ликовни израз личног утиска ученика
У сврху инструкцује за ликовно представљање доживљеног са ученицима се водио
разговор којом ликовном техником би било најлакше и најбоље представити
импресије. Ученици за свој ликовни израз су имали слободу у одабиру ликовних техника.
Након самосталног рада ученика, а на основу анализе, процене и
самопроцене одабрани су ликовни радови који су постављени на изложбени пано у учионици и у склопу су завршне презентације пројектне наставе.
6. Дигитална обрада визуелне документације и резултата истраживања
Групе своје истраживачке налазе, обједињују у једну целину, табеларни приказ.
На основу табеларног приказа истраживачких радова, групе бирају фотографије које документују речено. Ученици уз помоћ наставника креирају дигиталне слике, које се уз додавање текста користе за ППТ.
7. Представљање резултата истраживања
Представљање резултата истраживања је реализованао у ОШ „Милета Протић“ у Товаришеву. Представљању су присуствовали родитељи и ученици из обе школе као и домаћини који су били ресурси информација током истраживачког рада. Присутне је поздравила директорица школе Дарина Милић.
Представљању пројектне наставе је присуствовала и ТВ - екипа РТВ, која је узела изјаве од учесника пројектне наставе: ученика, родитеља, наставника и директора школе, као и од људи који су били ресурси информација за ученичко истраживање.
У пројекту су учествовали и ученици четвртог разреда ОШ "Милета Протић" са својом учитељицом Ксенијом Рамић.
Помоћ при реализацији пројекта су пружили и чланови породице Петровић, удружење жена Товаришево, КК "Товаришки липицанер", КК "Долинарац" као и родитељи ученика.